Another News Station

Just another WordPress site

バラエティ

最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー

投稿日:2016年12月21日 更新日:

最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実

Sponsered Link

2016年12月10日(土)放送「古舘トーキングヒストリー ~忠臣蔵、吉良邸討ち入り完全実況~」より

「武士の家計簿」の著者・歴史学者の磯田道史先生は、実は大石内蔵助の遠い親戚。
その磯田先生の特別解説で、日本人が大好きな「忠臣蔵」の真実の姿がよくわかります。

ただの忠義心だけではなく、江戸時代の武家社会のルールなどが背後にあるといいます。
赤穂浪士47士が、150人もいる吉良邸に討ち入ったのに、47士は死者ゼロ、吉良側には45人もの被害者が出たのは何故か?
それが最新の研究でわかったというのです。
「赤城義臣伝」「寺坂信行筆記」「江赤見聞記」「原惣右衛門覚書」「丁未雑記」「赤穂分家済美録」によってわかった様々な新事実!

従来の忠臣蔵

元禄14年3月14日江戸城中「松の廊下」において刃傷沙汰がありました。
折しも京都からの勅使饗応の儀式の最中、接待担当の大名で播州赤穂(兵庫県)五万三千石の殿様、浅野内匠頭(あさのたくみのかみ)が、なんと儀式儀礼を教える先生役の吉良上野介(きらこうずけのすけ)に切りつけたのです。
「この間の遺恨覚えたるか」こう叫んだそうですが、何を意味するのでしょうか。
幸か不幸か、吉良上野介は死ぬほどの大事には至らなかったのですが、浅野内匠頭は即日切腹、吉良上野介はお咎めなし。
喧嘩両成敗の鉄則に反したばかりに、これから1年9ヶ月にかけて一大ドラマが展開することになるのです。
この年の勅使饗応の儀式は単なる年始の挨拶の返応だけではなく、特別の意味合いがあったそうです。
時の将軍綱吉の生母、桂昌院(けいしょういん)という方の官位従一位(皇族以外の女性としては初の)の贈位が朝廷からもたらされる手はずになっていたのです。
ですから親孝行の将軍綱吉はこの大事な日を血で穢されて許せなかったのでしょうか。

原因はハッキリされていないのですが、朝廷接待の儀礼を教えてもらうべき吉良さんに賄賂を贈らなくて意地悪されたからだとされていますが、他にも色々あるのです。
この二人、実は同業者なのです。
双方とも領地に塩田を持っていたのですが、瀬戸内の赤穂の塩の方が、三河の吉良の塩より品質が良く、たくさんとれた。
その辺の嫉妬や羨望もあり、意地悪を続けたという説もあるのです。
まだたくさん説はあるのですが、とにかく浅野の殿様は切腹、赤穂の城は没収、家臣は失職離散。
一方、吉良上野介はあくまでもお咎め無し。
これじゃあ片手落ちだと仇討ちとなるのですが、実に1年と9ヶ月を要することになります。

[出典:忠臣蔵のあらすじ(ガーちゃん・デンくんが行く-すみだあれこれ > http://www.sumida-gg.or.jp/arekore/SUMIDA001/S001-2.html ]

赤穂浪士とバレないための工夫

舞台は、元禄15年(1702年江戸時代中期)、赤穂浪士が吉良邸に集結するところから始まります。
ここで、どうやって赤穂浪士とバレないための工夫したのでしょうか?

①赤穂浪士とバレないための工夫……浪士たちはいろんな職業に扮して潜入していた!
当時の武士は、自分が忍者になれるぐらい、情報収集に長けていました。
米屋になって、討ち入るための隠れ家を用意したり…。

②集合場所に工夫……集合場所は47士の一人、前原伊助の米屋。

討ち入り前の準備

その米屋は、吉良邸の目の前にありました。
目立たないように、一人一人と米屋に集まってきました。
前原は儲けを度外視して商売をし、吉良邸からも注文を受けていました。
米屋の中は武器庫になっていました。
討ち入りの際、赤穂浪士側の死者は0でした。
装備した武器にも工夫がされていました。
羽織は地味な黒を着用。
袖口には名前が小さく書かれた腕章を着用。
羽織の下には頑丈な鎖かたびら。
装備の総重量は10キロに。
大石内蔵助は討ち入りのルールブックを作成していました。
吉良を打ち取った合図は笛で知らせること。
部屋の中で切り合うため、槍は短いものを使いました。
弓も、室内で使用可能な小型のものを用意。
討ち入りの時間は「寅の一天」、今でいう午前3時過ぎ。
古来より夜襲はこの時間が最適とされていました。

Sponsered Link

吉良邸

吉良邸の住所は、現在の墨田区両国。
土地は約3050坪。
部屋の数は推定30以上。
長屋では、いつ討ち入りが来ても良いように、100人以上の家臣たちが寝泊まりしていました。
この、雑魚寝をしている吉良の家臣たちの動きが、この事件を読み解くポイントだと磯田先生は言います。

広大な敷地の吉良邸では、茶会が行なわれていました。
吉良上野介は、普段は吉良邸にはいませんでした。
普段は息子のいる上杉家にいるのです。
この日は、大好きな茶会に参加して上機嫌。
「たまには泊まっていくか」と吉良邸に泊まったのです。

このときは、元禄15年(1702年)12月15日午前3時半過ぎ。
太陰暦なので、十五夜お月さんは必ず満月の日です。
磯田先生曰く、満月の夜、天然のライトで明るくなるこの日、しかも吉良が泊まるのはこの日しかないという、まさにこの日だったのです。

吉良の髪型は一般の人と違って剃っていません。
普通の武士は、兜をかぶるために剃るのですが、吉良は違っていました。
これは戦わない家柄の象徴で、吉良は公家のような高貴な家柄だったのです。

大石内蔵助と堀部安兵衛の人物像

浪士たちが用意していたのは小型の槍や弓でした。
室内で戦うことを想定していたのです。
大石内蔵助は「反実仮想力」が優れていました。
反実仮想力とは、事実と反対のことを想定する能力のこと。
「もし〇〇ならば、こうする」という風に、何通りにも武器や作戦を準備していました。
大石内蔵助の手紙を見ると、非常に几帳面だったことがわかります。

堀部安兵衛は、剣術の腕で召し抱えられていました。
「やられたらやり返す」戦わずにはいられない性格でした。
堀部安兵衛と大石内蔵助の2人が、討ち入りの方向へ引きずっていったと磯田先生は見ています。

赤穂浪士は約300人⇒47人になった

討ち入りの際には47人でしたが、赤穂浪士は約300人いました。
ほとんどの赤穂藩の武士は「討ち入りに賛成できない」「死ぬのはまずい」など、様々な事情で討ち入りに参加していません。
大石は、戦意の低い人間をそぎ落としていき、最後に残った人間たちと共に討ち入りに臨みました。

吉良は油断していた!?

討ち入りが行なわれたのは、松之廊下事件から約2年後のこと。
当時の江戸では、「赤穂浪士は討ち入りをしないのか?」と噂になっており、吉良邸でもそれに備えて多くの家来たちが長屋で寝ていました。
討ち入りを想定していたのに、吉良が油断していたのは何故でしょうか?

磯田先生曰く、当時の仇討ちは路上で起こることが普通でした。
なので、邸内まで攻めて来るとは思っていなかったのだろうと。

吉良邸は、体育会系の家ではなく、茶会や儀礼をするような文化系の家でした。
それに対し赤穂藩は、最後まで築城をやっていたような体育会系の藩でした。
究極の文化系の吉良と、究極の体育会系の赤穂との戦いだったのです。

赤穂浪士は吉良邸の詳細な図面を入手していました。
吉良側は、普段暮らしている上杉家から吉良邸に移動する道中で襲撃されることは想定していましたが、邸内に押し入ってくることは想定外だったのです。

当時の江戸の人々も、討ち入りを予想していたといいます。
気持ち的には赤穂側を応援していただろうと思われます。

大勢の屋敷に押し入ったのに47人誰も死ななかったのは、頑丈な装備だったから。
特に下半身を鎖かたびらで守っていました。
足を切られると大量に出血し、動けなくなったり気を失ってしまうからです。

従来の定番ドラマで描かれた討ち入りの瞬間

赤穂浪士47人対、吉良家臣約150人。
なぜ47士は、死者を出す事なく吉良を討ち取る事が出来たのでしょうか?
その答えは、緻密なリーダー・大石内蔵助が用意した大胆な作戦にありました。
その前に、従来の定番ドラマで描かれてきた討ち入りを検証します。

【従来の定番ドラマで描かれた討ち入りの瞬間】
47士がそろって吉良邸へ行軍し、吉良邸表門に到着。
大石の合図とともに、まずははしごで間十次郎と大高源五の2名が侵入。
その2人が中から門を開け、堂々と侵入。
そして、高らかに陣太鼓を打ち鳴らす大石内蔵助。
陣太鼓の音に気付いた吉良家臣と即座に乱戦。
ここから吉良の寝床を目指し、奮闘する赤穂浪士たち。

新事実で明らかになった討ち入りの瞬間

実際は、「太鼓なし」「表門を開いて突入する浪士たちなし」
本当にリアルには、「目立たぬように、目立たぬように…」

注目は、吉良邸への侵入方法。
従来のドラマでは、表門から侵入した47士は、すぐに吉良家家臣と乱戦を繰り広げていました。
実際には、大石内蔵助が最初に行った《ある作戦》によって、吉良家家臣たちは一時戦闘不能へと追い込まれる事になります。

陣太鼓を鳴らすなんて、来たことを知らせるようなものなので、実際にはあり得ないことなのです。
恐いのは、上杉家からの援軍が到着することでした。
それゆえ、討ち入りの初期には目立ってはいけないのです。

【新事実で明らかになった討ち入りの瞬間】
米屋から静々と出てきた浪士たちは、すぐに「裏門部隊」と「表門部隊」の二手に分かれました。
裏門部隊を率いるのは大石主税。
表門部隊を率いるのは大石内蔵助。
表門部隊の大高源五は、吉良と同じ茶道の師に弟子入りし、この日吉良邸で茶会があるという情報を入手していました。

大石が静かに合図し、間十次郎が梯子で侵入。
しかし、ここで門を開けることはなく、表門23名は全員、静かに屋根から侵入しました。
原惣右衛門(55)と神崎与五郎(37)は、屋根から落下し負傷。

まず、浪士たちは吉良がいるであろう母屋ではなく、家臣たちが100人以上いる長屋の前に並びました。
浪士たちが取り出したのは、金づちとかすがい。
長屋の扉にかすがいを打ち込んで、家臣たちを閉じ込めたのです。
この金づちの音で、家臣たちは目を覚まします。
響き渡ったのは陣太鼓の音ではなく、金づちの音だったのです。
家臣たちが扉を開けようとしますが開きません。
外から浪士たちが矢を放ち、完全に封鎖しました。
実際は23人しかいないのに、外から大声で大人数いるかのように思わせ、家臣たちの戦意を削いだのです。
今まで知られていなかったのですが、「長屋制圧」こそ、討ち入りの真実でした。

表門から吉良の寝室までは直線にして約100m。
この騒ぎは、吉良には全く届いていませんでした。
ぐっすり眠っている吉良。

討ち入りの資金はどこから出ていたのか?

磯田先生曰く「もう、資金は底をついていました」
堀部安兵衛が「もうお金がない」と書いている書状が残っています。
資金の一部は、浅野内匠頭の正室から与えられていました。
資金はもう底をつきかけていたので、この瞬間しかできなかったのです。

裏門における、火事を装った揺動作戦

表門からの使者が、裏門で待機する大石主税率いる裏門隊に「長屋制圧」を知らせに来ました。
その知らせを受け、裏門隊は火事を装って木づちで門を破壊。
慌てて出てきた家臣たちを弓矢で討ちます。
寝起き状態の家臣たちを次々と斬っていきます。

表門から突入

片岡源五右衛門(36)が「我ら、浅野内匠頭家来でござる!今宵、亡き主君のご無念を晴らさんがため、推参いたした!」と叫びました。
姑息な手段はとらないという宣言でした。
大石内蔵助の「かかれー!」の合図で突入する浪士たち。
家臣たちを斬りながら奥へ進みます。
真っ先に向かったのは武器庫。
弓の弦を切断、槍も破壊して使えないようにしました。

武器庫を破壊したことが勝利の決め手に

大名の屋敷は、戦場における陣小屋になぞらえてあります。
主君が中央、周りにコの字形もしくはロの字形に長屋を造り、周りを家臣が固めている形にします。
家臣のほとんどは、中間(ちゅうげん)と呼ばれる荷物運びや足軽と言われるアルバイト。
彼らは、死ぬところまでやらなくてもいいのです。
中間と言われる荷物運びは、人数は多いが戦闘参加義務はありません。
一方足軽は、戦闘参加義務がありますが、身分が軽いので討ち死にするところまで期待されていません。
また、足軽は武器をもらえないと戦闘できません。
なので、武器庫を破壊すれば足軽は戦闘に参加しないことを、当時の武士は皆知っていました。
真っ先に武器を破壊した作戦が、勝利の決め手となりました。

さらには、そういう命がけで戦う必要のない人たちに、「閉じ込めたぞ」と浪士側は言います。
わざと言ってあげているのです。
浪士側は「閉じ込めた」と言って、足軽たちは「閉じ込められた」と。
本当は破って出てこられるのですが…。
破って出てきたのは、ほとんど中小姓という人たち以上で、士分と言われる人たちです。
袴を穿いて刀を2本差している人たちは、普通の侍の身分の人たちです。
彼らは戦闘参加義務があるので、死に物狂いで蹴破って、矢を撃たれても出ていっています。
この人たちの死傷率は非常に高く、ほとんどの人が死ぬかけがをしています。

一方、足軽や荷物運びの人たちは、死者はわずか1名でした。
80人を超えるほどいたのに、死者は1名だったのです。
これは、身分制度の軍隊の盲点を突いた戦いなのです。
さらに「閉じ込めたぞ」と言って、出てこなくても良い理由を作ってあげたのです。

兵法を良く知っていた大石内蔵助

大石は、本当によく兵法がわかっていました。
「心理戦の王者」と言ってもいいぐらいです。
人間は、一番緊張感があって、それが終わった時が一番油断するのです。
普段、吉良は上杉邸にいて、襲ってくるなら路上だと思っていました。
だから吉良の足軽たちも、みんなものすごい緊張感で吉良を護衛してきて、吉良邸までやっと帰ってきました。
そして「もう今日は安心だ」と思って寝たところで襲ってきたのです。

松之廊下事件、浅野は我慢出来なかったのか?

松之廊下事件ですが、そもそも浅野は我慢出来なかったのでしょうか?
江戸城で、京都から天皇の使節団がやってきて、幕府側と大パーティーをやります。
そのパーティーの全ての統括プロデューサーが吉良でした。
その吉良に向かって、総合演出の後輩の幹事役(総合演出チーフディレクター役)の浅野内匠頭が、松之廊下で斬り付けるっていう事が尋常ではないのです。

大石内蔵助の遠い親戚である磯田先生は、浅野に吉良のとどめを刺してほしかったといいます。
吉良が死ななかったおかげで、のちのち大勢いの人が死ななければならなくなったからです。

武士は、刀を抜いたら相手を仕留めるか、自分が腹を切るかしかありません。
仕留められずに逃げられているというのは、大変な恥辱なわけです。
だからこそ、恥辱のままにしておけないというのが、大石たちにもあったのです。

火事だと言って騒いだ裏門隊

裏門隊は、火事を装って木づちで門を破壊し、慌てて出てきた家臣を討ちます。
磯田先生によると、この作戦は、当時の火事というものを考えた巧妙な罠でした。

江戸の大火災と言えば、木造建築なので一気に火の手が広がります。
そうなったとき、鎮火の方法は2種類だけでした。
ポンプ車や消防車があるわけではないので、水をどんどんかける事は100パーセント出来ません。

1つは、とび職の登場。
木遣りの人たちが屋根に上がって解体するわけです。
風向きによって、先に燃える資材を壊してしまう「破壊消防」です。

破壊するから、ドンドンドンドンと叩いて壊してるので、火事だなって思わせています。
あとは「火消大名」がにぎにぎしい格好して火災現場にいます。
だから、大石主税がそれらしい恰好をしてそこにいる事で、本当に火事なんだと思い、大慌てで吉良の家来が焦って出てきたのです。
裏門で「陽動作戦」で引きつけていたので、表門では「長屋の封鎖作戦」をし、中を自由に捜索することが出来ました。

大石の作戦は、どれも用意周到で巧妙に考え抜かれたもの

最新の戦争のゲームでは、ステルスアクションといって、とにかく「撃たない」のです。
リアルなゲームほど、「敵を起こさないまま侵入する」という図式が取られています。
戦争は全てそうです。

ここまでの大石内蔵助の作戦は、どれも用意周到で巧妙に考え抜かれたものですね。
良い悪いは別にして、あの「口上」がしたたかです。

「我ら、浅野内匠頭家来でござる!今宵、亡き主君のご無念を晴らさんがため、推参いたした!」

とっくに侵入して、どんどん討ち入りしてるのに、急に討ち入りするみたいな宣言をしています。
あれを一応やっておかないと、幕府に対して歯向かってるっていう事になるので、あとあと良くないのです。
それと、大声で門を封鎖しておいてから、赤穂浪士の討ち入りだという風に言えば、長屋の中にいる人間「やっぱり出ていくのをやめよう」と。
自分たちより数が多いと錯覚してるので。
吉良側は、夜が明けても100以上いると思っていました。

一方、赤穂浪士側は、夜が明けてはいけないのです。
夜が明けて、いろんなものが見えてきたら、自分たちの勝ち目ないので。
いろんな作戦を遂行するためには、薄暗がりでなければいけないのです。

「一向二裏」という戦法

吉良邸へと侵入した赤穂浪士たちは、日の出までの時間が迫る中、吉良を探します。

外では家臣たちと乱戦です。
赤穂浪士は、家臣1人を3人で取り囲みました。
これはまさに「一向二裏」という戦法です。
1人が向き合っている隙に、後ろが斬り付けていくという、後の新撰組もマネしたと言われる戦術です。

裏門隊、表門隊が共に突入。
屋敷の中は暗く、仕かけがあるかも知れないので、明かりを灯します。
広大な廊下に複雑な仕組みの邸内、やみくもに突き進んでも迷うだけです。
それを大石は完全に把握していました。

明かりを灯す事で、吉良を捜しやすくするのと、万が一の逃走経路を確保しました。
暗い屋敷内、ろうそくを持った照明係を携え、戦います。

吉良が寝室を出て、どこかに身を隠しました。
この場所こそ、従来の定番ドラマでは描かれなかった意外な場所でした。
いよいよ物語はクライマックスへ!

残り30分

吉良上野介はある場所に身を隠しました。
この事が、47士の運命を大きく変える事になります。

吉良はいまだ見つからず、赤穂浪士たちはかなり焦っています。
それはそうです。

裏門隊、表門隊が、屋敷内中央付近で合流しました。
赤穂浪士たちにも焦りが見えてきました。
各部屋隅々までチェックしていきますが、なかなか見つかりません。

柱に、吉良の寝室まで我々がやってきたぞという証拠を貼りつけています。
吉良が逃げてずるいというのを世間にアピールしつつ、もし吉良を討ち取れなかった時のための保険です。

間もなく日が昇ります。
完全な夜明けまで残りあと30分を切りましたが、一向に吉良が見つかりません。

時代によって変わる「忠臣蔵」の捉え方

大石内蔵助は戦わないように見えますが、本陣に陣取ってないとダメなのです。
指揮を執らないといけないのと、幕府の使いが、目付がやってきて戸の向こう側で「お前ら何やってるんだ」っていった場合に、内側でしゃべって外交をして時間を稼がないといけないからです。
だから門の側には必ずいないといけないのです。

一向二裏作戦、1人に対して3人で襲いかかるのは、今でも世界各国の空軍が使ってる作戦です。
複数の飛行機で1機を倒すと。
武士たちが合戦場で協力し合って敵を倒すという、非常に実戦的な時代の武士です。
赤穂義士が、吉良側の家臣を槍で刺して、後ろを振り返って去ろうとしたら、「後ろの背中から『南無阿弥陀仏』と突いた相手の言葉が聞こえたのが最後まで耳元に残ってる」書き残しています。

「吉良の寝室まで我々がやってきたぞという証拠を柱に貼り付けている」というのはよくあります。
忍者の教科書にも書いてあります。
吉良が見つからなくて全員で切腹した場合にも、ここまでの事はやったという風に世間に言いたかったのでしょう。
あそこまで踏み入ったって事になると、大石がたとえ討ち取れなくても、吉良へ処罰される事を期待しているわけです。
大勢に部屋に入られたうえに、これだけの荒らし回りをやったら「武道不覚悟」という烙印を吉良は押される事になります。
だからたとえ吉良を討ち取れなくても、幕府や世間から「もう吉良は武士の風上に置けんほど弱いやつだ」という風に思わせるためにやったと思うのです。

この「忠臣蔵」は、時代の移り変わりとともに捉えられ方は大きく違います。
江戸時代は「仇討ち」という事でご法度の側面、しかし明治天皇は、浪士たちの忠義を愛したとも…。
そして戦後GHQは、忠義を称えたこの話を禁制にしたとも言われています。

とんでもない事しでかした、偉い自分たちのお殿様が、あんな風に自害させられたとなると、当時の「御霊信仰」で、怨霊となって自分たちが祟られる、世界が変な事になってしまって、飢饉が起きたりする。
だから自分たちが仇討ちでもして、きちっとその殿様の魂に、静かな御霊になってもらって、子々孫々を守ってもらうように、嫌々でもやらなきゃいけない事情があったのかも知れません。

この事件は多角的に見る必要がある

討ち入りした義士たちは、吉良を討ち取る以外にはそんなに主要目的はなかったので、倒れて戦闘不能になった人間の首を刺したり、とどめを刺した形跡はありません。
「善」と言われてた方にも善じゃないところが存在し、「悪」と言われてた吉良側にも悪ではないところもあります。
やはり人間模様だと。
この事件は、そういう風に多角的に見ないとダメですね。

また、その日以来行方不明になった吉良家の士分の者たちも結構います。
要するに逃亡してるのです。
誰に感情移入するか。
昔なら単純に、47士の誰かに感情移入していました。
みすみす「負け戦」の中、吉良を守ってた人の中に感情移入が強い人もいますよね。
そう考えると、かなり深いです。

遂に吉良の討ち取り

ここで気になる「吉良を討ち取る最後のシーン」。
ここにも、定番のドラマとは違う新事実がありました。

従来のドラマでは、炭小屋に隠れていた吉良を見つけ、庭へ引きずり出します。
大石内蔵助)「このうえはこのお刀をもって、尋常のご生涯のほど、願わしゅう存じまする」
吉良)「いやじゃ。わしはいやじゃ。なぜこのわしが…」
従来のドラマでは、自決を求めらた吉良は拒絶し、最後は大石内蔵助によって討ち取られます。

実際は炭小屋ではなく、厨房、台所の倉庫に隠れていました。
見つかった吉良は食器を投げて応戦します。
吉良を守っていた2人が1人ずつ外に飛び出し戦いますが、一向二裏戦法で2人とも赤穂浪士にやられてしまいました。

他を当たろうとしましたが、何かを感じた浪士の間十次郎が、台所の倉庫に引き返しました。
そして間は、扉の向こうめがけて槍を刺しました。
やみくもに槍を刺し、何度目かに吉良を捉えました。
吉良)「これだから、武士は大っ嫌いじゃ…」

吉良上野介は、台所で間十次郎の槍に刺され、最期は実にあっけない幕切れでした。
吉良邸突入から1時間半。
浪士側で大けがを負ったのは2名のみでした。
1人の死者も出す事はありませんでした。

そして、亡き殿の墓に向かって

これまでの定番ドラマでは、このあと浪士たちは泉岳寺に向かい、主君浅野の墓に吉良の首を捧げるのが定番でした。
しかし、実はその道中にも、意外な新事実があったのです。

大石たちは現実主義者たちですから、後ろから上杉なんかの追撃があるのではないかと、後ろを十分警戒しながら進んでいきました。
その頃には、見物人が集まってきて、拍手叩いたり「よくやった」とかいう声が飛んでいますが、まだ臨戦態勢で泉岳寺へ向かいます。
泉岳寺のお寺さんたちがワーッて取り囲んで、今で言う「サイン攻め」だったそうです。

実は当初は、泉岳寺への行軍は予定していませんでした。
吉良邸前の寺・回向院で、沙汰を待とうとしていましたが、しかし血まみれの浪士を寺は拒みました。
その結果、10キロ先の浅野内匠頭の墓前へと、急きょ向かう事にしたのです。

吉良が刺され時に、後に幕府が検視結果を見ると、両手に刃物の痕があるので、恐らく刺されたやつを必死で素手で押さえて引き抜こうとした防御創があるので、刺されても生き延びようとした形跡はあると思われます。
疲れ切った47士たちは、本当にもう足が出ないと。
けがも含めて、あるいはお年寄りの人は、かごに乗りました。
今で言えばタクシーに一部乗っていくようなものです。
10キロ先の泉岳寺に向かって。

まとめ

ついに本懐を遂げた赤穂浪士たちですが、こうして事実関係を見てくると新たな疑問も出てきます。
「忠臣蔵」と言いますが、果たして浪士たちは、殿への忠誠心のみでこんな討ち入りを果たしたのでしょうか?
更にもう1つの疑問…。

この屋敷内に残ったのは死体の山です。
長年言われてきた「赤穂浪士は善」「吉良は悪」。
果たして勧善懲悪だったのでしょうか!?

Sponsered Link

-バラエティ
-, ,

執筆者:


  1. Arnold より:

    Generally I do not read post on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to try and do it!
    Your writing style has been surprised me. Thank you, quite
    nice post. https://about.me/brittanyceleste

  2. très bien Smart Balance Wheel http://adf.ly/6249830/banner/www.fashionhoverboard.com! satisfaite en tenant mien achat, vendeur serieux moi

  3. Lakeisha より:

    Highly descriptive post, I liked that a lot. Will there be a part 2? https://laceydentist.wordpress.com/

  4. Whiteheads より:

    Hello are using WordPress for your site platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create my own.
    Do you need any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be greatly appreciated!

  5. cyst より:

    An outstanding share! I have just forwarded this onto a coworker who has been conducting a little homework on this.
    And he actually ordered me breakfast because I stumbled upon it for him…

    lol. So allow me to reword this…. Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanx for spending time to discuss this issue here on your web page.

  6. Undoubtedly, the internet is among the most preferred market places
    where sellers and buyers meet. Be smart and savvy when negotiating
    the interest rate for new cars and don’t just sign on the bottom line.
    00 per gallon, depending on market prices, but that is a good benchmark.

  7. Bienvenue sur VidéoRigolo, le site gratuit de la vidéo d’humour rigolo, vidéos de
    gag, bétisiers, chutes, blonde, etc. http://www.youtube.com/watch?v=XIGDaULwShA

  8. Pânico de permanecer careca muitօ cedo faz com que eleѕ procurem diversas formas ⅾe tᥱntar minimizar ou até mesmo esconder a subtracçãⲟ do
    número de fios. http://arthundweise.de/index.php?title=Benutzer:FranHeffron88

  9. vkvnfiddjr より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.gc8uyp23e0a86tl12n6jff035sy7274us.org/]uvkvnfiddjr[/url]
    vkvnfiddjr http://www.gc8uyp23e0a86tl12n6jff035sy7274us.org/
    avkvnfiddjr

  10. lqfoilogt より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.gl36j711io39h8ph62n2sd1nr6o26tl4s.org/]ulqfoilogt[/url]
    alqfoilogt
    lqfoilogt http://www.gl36j711io39h8ph62n2sd1nr6o26tl4s.org/

  11. wzqbinswix より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.g00i6ext2313jes38gw9817f2w04eiwhs.org/]uwzqbinswix[/url]
    awzqbinswix
    wzqbinswix http://www.g00i6ext2313jes38gw9817f2w04eiwhs.org/

  12. srggxpikez より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.g3s37xzqs88b7a4kn2si7x9ex199p656s.org/]usrggxpikez[/url]
    srggxpikez http://www.g3s37xzqs88b7a4kn2si7x9ex199p656s.org/
    asrggxpikez

  13. wrzvccwhp より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    wrzvccwhp http://www.gbn7eg03s553u2n420h9e3ui2k64gdp7s.org/
    [url=http://www.gbn7eg03s553u2n420h9e3ui2k64gdp7s.org/]uwrzvccwhp[/url]
    awrzvccwhp

  14. lrjwkhny より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.g6623gmqjk2v2di85w7890qoab0c362cs.org/]ulrjwkhny[/url]
    lrjwkhny http://www.g6623gmqjk2v2di85w7890qoab0c362cs.org/
    alrjwkhny

  15. kvicridoi より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.g1v4k3sd8mo919hz46gg3vp462k09n0vs.org/]ukvicridoi[/url]
    akvicridoi
    kvicridoi http://www.g1v4k3sd8mo919hz46gg3vp462k09n0vs.org/

  16. ghtbjbmmm より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    ghtbjbmmm http://www.gxefs5g615ku749i29815i4ulr9w40gcs.org/
    [url=http://www.gxefs5g615ku749i29815i4ulr9w40gcs.org/]ughtbjbmmm[/url]
    aghtbjbmmm

  17. pxoebhytxj より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    pxoebhytxj http://www.gdw0h698ez441ex34h85s234tn01qtlos.org/
    [url=http://www.gdw0h698ez441ex34h85s234tn01qtlos.org/]upxoebhytxj[/url]
    apxoebhytxj

  18. xxgtivgbb より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.giu3n71oh9507u8600n7bk1tdkm1zo04s.org/]uxxgtivgbb[/url]
    xxgtivgbb http://www.giu3n71oh9507u8600n7bk1tdkm1zo04s.org/
    axxgtivgbb

  19. hbkertbjyh より:

    最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station
    [url=http://www.gtdm2w117xr3i00134e0777in1ziv8eis.org/]uhbkertbjyh[/url]
    ahbkertbjyh
    hbkertbjyh http://www.gtdm2w117xr3i00134e0777in1ziv8eis.org/

  20. Verificou-se que este desejo espontâneo não é assíduo
    em muitas mulheres sexualmente activas, principalmente naquelas que estão em
    relacionamentos. http://Alanwaralmsreahnews.com/members/blanchebowling/activity/555/

  21. We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community.

    Your web site provided us with valuable information to work on. You’ve done a formidable job and our entire community will
    be grateful to you.

  22. distances より:

    It’s a shame you don’t have a donate button! I’d without a
    doubt donate to this fantastic blog! I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to new updates and will share this site with my Facebook group.
    Talk soon!

  23. website hosting より:

    If some one needs to be updated with newest
    technologies afterward he must be visit this website
    and be up to date everyday.

  24. Source より:

    OZyFef Pretty! This was an extremely wonderful post. Many thanks for supplying these details.

  25. Wow that was strange. I just wrote an very long comment but after
    I clicked submit my comment didn’t show up.
    Grrrr… well I’m not writing all that over again. Anyhow, just
    wanted to say fantastic blog!

  26. Good web site you have here.. It’s hard to find quality writing like yours these days.

    I truly appreciate individuals like you! Take care!!

  27. I am a Hostgator affiliate and I may receive a
    commission must you decide to make the most of the coupon codes above.

  28. Frank より:

    I’ve been surfing online more than 3 hours nowadays, but I by no means discovered any interesting article like yours.
    It is pretty value enough for me. Personally, if all webmasters and bloggers made excellent content
    as you probably did, the web will likely be much more useful than ever
    before.

  29. Jim より:

    I aam sre thhis piece off writng hhas touchedd alll
    thee internet users, its reallly reaslly pldasant ppost oon building
    upp neww website.

  30. It’s perfect time to make a few plans for the long run and it is
    time to be happy. I’ve read this submit and if
    I may I wish to recommend you few interesting issues or suggestions.
    Maybe you could write subsequent articles referring to this article.
    I wish to learn even more things approximately it!

  31. Judi より:

    That’s the greatest present that Wikipedia has
    provided to us – a vision of useful paradise thaat permits us
    to harnrss the much more sociable, human facets of that we are
    to effective cumulative action. http://charlesfilterproj1.com

  32. You can definitely see your enthusiasm within the work you write.
    The sector hopes for more passionate writers like you
    who aren’t afraid to mention how they believe.
    All the time go after your heart.

  33. Elyse より:

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.

    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following.

    unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same
    nearly very often inside case you shield this increase.

  34. loss results より:

    Nice post. I used to be checking constantly this blog and I am impressed!
    Very helpful info specifically the remaining part 🙂 I deal with such
    info a lot. I was seeking this particular info for a long time.
    Thank you and best of luck.

  35. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely
    well written article. I will be sure to bookmark it and return to read more of your useful info.
    Thanks for the post. I’ll certainly comeback.

  36. Aurelio より:

    Hello I am so delighted I found your webpage, I really found you by error, while I was browsing on Bing for
    something else, Anyways I am here now and would just like to say thank you for a incredible
    post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don’t have time
    to browse it all at the minute but I have saved
    it and also added in your RSS feeds, so when I have time
    I will be back to read a lot more, Please do keep up the excellent job. http://franchescazjf.soup.io/

  37. Terrance より:

    In contrast to competitors, we never do posters printing with templates but develop designs to match your brand.

  38. I am truly happy to read this website posts which includes plenty of useful information, thanks for providing these kinds of data. http://www.webtoolmaster.com/de/index.htm

  39. Hello There. I found your blog using msn. This is a really well written article.

    I will make sure to bookmark it and come back
    to read more of your useful info. Thanks for the
    post. I will certainly return.

  40. You’ve made a variety of nice points here.
    I see something truly special in this site. Thanks for posting.

  41. I show companies how to understand their financial data to
    make strategic decisions. However, with invoice
    factoring you usually get access to other services. This is easier in theory since most small businesses don’t enjoy the wherewithal to build some sort of cash reserves.

  42. Thanks , I have recently been looking for info about this subject
    for a while and yours is the best I’ve found out so far.

    However, what about the conclusion? Are you certain in regards to the supply?

  43. Revenue rose sixteen % to $5.1 billion, above the low double-digit progress Nike had expected.

  44. kd 9 より:

    It would require no less than two large men to utterly silence him or else Hakeem Olajuwon will simply get inside his consolation zone and pull
    of a devastating dunk.

  45. I absolutely love your blog and find many of your post’s to be precisely what I’m looking for.
    can you offer guest writers to write content for you personally?

    I wouldn’t mind writing a post or elaborating on some
    of the subjects you write concerning here. Again, awesome web site!

  46. Attention-grabbing article , I’m going to spend more hours learning about this subject.

  47. We’re pleased to become visitor on this fantastic
    site, thank you for this unique information and facts!

  48. Hi there, had alert to your blog through Google, and discovered that it’s truly informative.
    I’ll be thankful if you continue this in future.

  49. I have been checking out a number of your stories and i should say good stuff.

    I will certainly bookmark your site.

  50. Thanks for sharing that outstanding written content on your website.
    I ran into it on google. I am likely to check back again once
    you publish extra aricles.

  51. Fantastic write-up and I will be sure to look
    back later on for far more articles.

  52. Shoshana より:

    I visit everyday a few sites and blogs to read content, but this webpage presents quality
    based writing. http://ezrakuefer1174.myblog.de/ezrakuefer1174/art/9354751/Monster-Truck-Games-May-Not-Exist-

  53. Data Protection より:

    I am sure this post has touched all the internet users, its really really fastidious article on building up new weblog. http://www.webtoolmaster.com/download.htm

  54. Thank you for sharing your info. I really
    appreciate your efforts and I am waiting for your further write ups thanks
    once again.

  55. Je me nomme : Marcel Boivin webmaster et vieux Déménageur, ma passion :
    créer ce blog afin de aider tout le monde.

  56. I don’t create a leave a response, but after browsing a few of the remarks on 最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another
    News Station. I actually do have a couple of questions for you if it’s
    okay. Is it simply me or does it look like a few of these
    remarks look like they are written by brain dead visitors?
    😛 And, if you are posting at additional online social sites,
    I would like to follow you. Could you post a list of all of all your
    public pages like your Facebook page, twitter feed,
    or linkedin profile?

  57. visiter ce site より:

    Comme vu ci-dessus, grâce à votre annonce sur le site, vous disposez déjà d’une affiche toute faite.

  58. Christy より:

    Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
    A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog shine.
    Please let me know where you got your theme. Many thanks http://photopeach.com/user/neilsanor06795297

  59. extreme fisting より:

    Great article post.Thanks Again. Much obliged.

  60. bitcoin casino より:

    Hi there, I enjoy reading all of your article. I wanted to write a little comment
    to support you.

  61. Door nieuwe technologieën heeft ⅾe herenfiets een enorme kwaliteitsimpuls gekregen ᥱn wordt hеt uiterlijk bovendien steeds mooier.

  62. official soccer jerseys cheap – Nfl/nba/nhl/mlb shop,offer nhl hockey jersey online with beatiful price.

    I have read a few just right stuff here. Definitely value bookmarking
    for revisiting. I wonder how a lot effort you set to create one of these wonderful informative
    web site.

  63. Right here is the perfect webpage for everyone who would like
    to understand this topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you
    (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a
    subject that has been discussed for decades. Excellent
    stuff, just great!

  64. Thanks for helping out, great info.

  65. Just wish to say your article is as astonishing.

    The clearness for your submit is simply great and that i can assume you are a professional in this subject.
    Well together with your permission allow me to grab your feed to stay updated with imminent post.

    Thanks one million and please keep up the rewarding work.wholesale mlb jerseys from China

  66. mike tyson より:

    KiPMdj Thank you ever so for you blog post.Thanks Again. Want more.

  67. Our site より:

    After I originally left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I receive four emails with the same comment.
    Perhaps there is a means you are able to remove me from that service?
    Many thanks!

  68. I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it up!
    I’ll go ahead and bookmark your site to come back later.
    Cheerswholesale football jerseys free shipping

  69. 4rx より:

    Have you ever thought about creating an e-book or guest
    authoring on other sites? I have a blog based upon on the same ideas you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my viewers would appreciate your work.
    If you are even remotely interested, feel free to shoot
    me an e mail. http://ow.ly/VyN2309xZRX

  70. Quick ahead a yr and a half, and the teen acquired a
    response from a boy and his father in Ireland, the place his message had come ashore.

  71. Link exchange is nothing else however it is
    only placing the other person’s web site link on your page at
    proper place and other person will also do same in support of you.

  72. invention ideas より:

    Thanks for the blog post. Want more.

  73. Excellent post. Keep posting such kind of info on your blog.
    Im really impressed by your blog.
    Hi there, You have performed a fantastic job.
    I will certainly digg it and individually suggest to my friends.
    I am sure they’ll be benefited from this site.

  74. fantastic put up, very informative. I’m wondering why the other experts
    of this sector don’t notice this. You should continue your writing.

    I am sure, you’ve a great readers’ base already!

  75. We’re a group of volunteers and opening a brand new scheme in our
    community. Your web site provided us with helpful information to work on.
    You’ve performed an impressive activity and our whole group will be grateful to you.

  76. 55printer より:

    Hi, I think your blog might be having browser compatibilkty issues.
    When I look at your website in Chrome, it looks fine
    but when opening inn Internet Explorer, it hhas some
    overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!

    Other tgen that, amazing blog!

  77. I’m really loving the theme/design of your website.
    Do you ever run into any web browser compatibility issues?
    A couple off my blog audience have complained about my blog not working correctly
    in Explorer buut looks great in Safari. Do you have any advice to help fix this issue?

  78. augmentin より:

    Hi there, I desire to subscribe for this blog
    to take newest updates, therefore where can i do it please help out.

  79. Keep this going please, great job!

  80. bitcoins mining より:

    Howdy very nice website!! Guy .. Excellent ..
    Superb .. I’ll bookmark your website and take
    the feeds also?I’m satisfied to search out so
    many helpful info right here in the publish, we’d like work out more strategies
    on this regard, thank you for sharing.

  81. I really like it when individuals come together and share ideas.
    Great site, continue the good work!wholesale football jerseys

  82. I believe what you saiid was very reasonable. However, what about this?

    what if you added a little content? I ain’t suggesting yokur information is not solid., but suppose
    you added something to maybe grab people’sattention? I
    meann 最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー
    | Another News Station is a little vanilla. You might peek at Yahoo’s front page and note how they
    creat news titles too grab people interested.
    You might add a video or a ppic or two to get readers excited about what you’ve written. In my opinion, it might bring your
    posts a little bit more interesting.

  83. Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too fantastic.

    I really like what you have acquired here, certainly like what
    you’re saying and the way in which you say it. You make it enjoyable and you still take
    care of to keep it wise. I cant wait to read
    far more from you. This is really a wonderful site.cheap ncaa jerseys

  84. This design is wicked! You definitely know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well,
    almost…HaHa!) Excellent job. I really loved what you
    hadd to say, and more than that, how you presented it. Tooo cool!

  85. hey there and thank you for your info – I’ve definitely picked up something new from right here.

    I did however expertise several technical issues using this site,
    as I experienced to reload the site lots of times previous to I could get it to load correctly.
    I had been wondering if your web hosting is OK? Not that I
    am complaining, but sluggish loading instances times
    will sometimes affect your placement in google
    and can damage your high quality score if advertising and marketing with Adwords.
    Well I am adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more of your respective exciting content.
    Ensure that you update this again very soon.

  86. hair removal より:

    Its such as you read my thoughts! You appear to know a
    lot approximately this, such as you wrote the e-book in it
    or something. I think that you simply could do with some
    % to drive the message house a bit, but instead of that, this is great blog.
    A great read. I’ll definitely be back.

  87. hair removal より:

    I blog often and I seriously thank you for your content.
    Your article has really peaked my interest.
    I’m going to bookmark your site and keep checking for new information about once a week.
    I subscribed to your Feed too.

  88. Have you evewr considered about including a little bit more
    than just your articles? I mean, what you say is fundamental
    and all. However imagine if you added some great images or video clips to give yoir posts more, “pop”!

    Your content iis excellent but with imagges and video clips,
    this website could definitely be one of the best in itts field.
    Superb blog!

  89. I visited many web sites but the audio feature for audio songs existing at this site is really wonderful.

  90. Having read this I believed it was rather enlightening.
    I appreciate you spending some time and energy to put this information together.

    I once again find myself spending a significant amount of
    time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile!

  91. I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an edginess over
    that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly very often inside case you
    shield this hike.wholesale hockey jerseys

  92. lire en anglais より:

    Thanks in support of sharing such a good thought, paragraph is good, thats
    why i have read it fully

  93. Oliver より:

    Asking questions are truly good thing if you are not understanding anything
    entirely, however this piece of writing provides nice understanding yet.

  94. I enjoy what you guys are uup too. Such clevger work and
    reporting! Keep up the awesome works guys I’ve incorporated
    you guys to my personal blogroll.

  95. 55print より:

    It’s fantastic that you are getting iideas from this post as well as from our discussion mmade at this
    place.

  96. aie mes aieux より:

    Hello there, I found your site by the use of Google whilst looking for a similar topic,
    your website got here up, it seems good.
    I have bookmarked it in my google bookmarks.
    Hi there, just was alert to your weblog through Google, and located that it’s really informative.
    I am going to be careful for brussels. I’ll be grateful in case you proceed this in future.
    Lots of folks will be benefited out of your writing.
    Cheers!

  97. Usually I doo not resd post on blogs, but I wish to say
    that this write-up very forced me to try and do it! Your writing taste haas been surprised me.
    Thank you, very great post.

  98. This post is actually a pleasant one it helps new web viewers,
    who are wishing in favor of blogging.

  99. Howdy juust wanted to give you a quick heads up. The text
    in your content seem to be running off the sreen in Firefox.
    I’m not sure if this is a format issue or something to do with web
    browser compatibility but I figured I’d post to let you know.
    The style and design look great though! Hope you get the problem resolved soon.
    Many thanks

  100. I know this if off topic but I’m looking into starting my own weblog and was curious what all is required to get setup?
    I’m assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
    I’m not very web savvy so I’m not 100% positive. Any tips or advice would be greatly appreciated.

    Cheers

  101. There is definately a great deal to learn about this issue.

    I really like all the points you’ve made.

  102. Amazing blog! Is your theme custom made or did you download
    it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out.
    Please let me know where you got your design. Cheerscheap football jerseys

  103. jordan shoes より:

    Regular working also improves muscular power and endurance, making you more adept at handling
    activities that require a substantial amount of physical effort.

  104. nike air max より:

    The camaraderie and encouragement you get from the running community generally is a powerful incentive to keep going.

  105. You can definitely see your enthusiasm in the article
    you write. The world hopes for even more passionate writers like you who aren’t afraid
    to mention how they believe. All the time follow
    your heart.

  106. I’ve been surfing online greater thaan 3 hours today, but
    I never found any attention-grabbing article like yours.

    It’s lovely value enough for me. In my opinion, if all site ownees and bloggers made just right conhtent as
    you did, the web will be a lot more useful than ever before.

  107. Hi this is kinda of off topic but I was wanting to know iif
    blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.

    I’m starting a blog soon but hqve no coding know-how so I wanted to get advice from someone with experience.
    Any help would bee enormously appreciated!

  108. Post writing is also a excitement, if you be familiar
    with then you can write if not it is difficult to
    write.

  109. max et lili より:

    Magnificent goods from you, man. I’ve remember your stuff previous to and you are just extremely magnificent.
    I really like what you’ve acquired right here, really like what you are
    saying and the way in which by which you are saying it.
    You make it enjoyable and you continue to take care
    of to stay it smart. I cant wait to learn far more from you.
    That is really a wonderful website.

  110. Howdy just wanted to give you a quick heads up and
    let you know a few of the pictures aren’t loading properly.
    I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different
    browsers and both show the same results.

  111. I all the time used to read piece of writing in news papers but now as I am a user of
    net thus from now I am using net for content, thanks to web.

  112. Thank you for thhe auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to far added agreeabe ffrom you! However, how can wwe communicate?

  113. Watch Kaun より:

    Hello there! I just wish to give you a big thumbs up for your excellent information you’ve got here on this
    post. I will be returning to your website for more soon.

  114. Their browser may be good, might be bad;
    I’ll by no means know now since I’m uninstalling Avast on all my PC’s and can never
    install it once more on any PC I service.

  115. 最新の研究でわかった「忠臣蔵」の新事実 古舘トーキングヒストリー | Another News Station

  116. C’era una volta una bambina carina, che ha incontrato con il simile, ma il suo preferito è la nonna, perché non importa ciò che vuole,

  117. nuotavano in fretta Xiaoshengdiwen: “Vuoi che: avete visto la nostra madre fare ? lì sulla cima dei suoi due grandi occhi,

  118. 1 より:

    You actually make it appear really easy together with your presentation but I to
    find this matter to be really something which I believe I’d by no means understand.
    It kind of feels too complicated and very vast for me.
    I am having a look forward in your subsequent post,
    I’ll attempt to get the grasp of it! https://goo.gl/NDMUrd

  119. 漢華文教 より:

    Is that true? Ill spread this information. Anyway, nice posting.

  120. A questo punto, il lupo corse dritto alla casa della nonna e bussò alla porta.

  121. It’s very simple to find out any topic on web as comparesd tto textbooks, as I found this article at this
    website.

  122. 補教界 より:

    Is that true? Ill spread this information. Anyway, nice posting.

  123. I have been surfiing online more than three hours today, yet I by
    no means found any fascinating article like yours.

    It’s beautiful pice sufficiient for me. Personally, if all webmasters and bloggers made just right content as you did, the
    net will likely be a lot morfe helpful tthan ever before.

  124. Saved as a favorite, I love your site!cheap nfl jerseys from China

  125. Every weekend i used to pay a visit this web site,
    because i wish for enjoyment, as this this site conations genuinely good funny
    material too.wholesale nba jerseys China

  126. Hello, I enjoy reading through your post. I like to
    write a litrtle comment to support you.

  127. Hmm it looks like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll just sum it uup what I had written and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
    I as well am aan aspiring blog writer but I’m still new to
    everything. Do you have any helpful hints for inexperienced blog writers?
    I’d really appreciate it.

  128. Howdy! This post could not be written any better!
    Reading through this article reminds me of my previous roommate!
    He always kept talking about this. I will forward this article to him.
    Fairly certain he’ll have a very good read. Thank
    you for sharing! http://www.aude.cat/education-and-the-purposes-and-goals/

  129. I’m not sure exactly why but this blog is loading extremely slow for me.
    Is anyone else having this issue oor is it a issue on my end?

    I’ll check back later on aand see if the problem still exists.

  130. Crystal より:

    Howdy! I just wish to offer you a big thumbs up for your excellent info you have right here on this
    post. I will be coming back to your web site for more soon. https://mckenzie6094.wordpress.com/2016/12/29/enjoy-one-particular-variety-linked-car-and-therefore-truck-games/

  131. This is very interesting, You are a very skilled
    blogger. I’ve joined your feed and look forward to seeking more of your great post.
    Also, I have shared your site in my social networks!

  132. Demetria より:

    WOW just what I was looking for. Came here by searching for supermarket

  133. fantastic submit, very informative. I’m wondering why the other specialists of this sector do not notice this.
    You must continue your writing. I’m confident, you have a great readers’ base already!wholesale hockey jerseys free shipping from China

  134. seo hero より:

    Hey there! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There’s a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

  135. fitness coach より:

    This internet site is my intake, rattling good design and
    style and Perfect subject matter.

  136. Exceptional entry! I found it quite interesting. I’ll check back later
    to see if perhaps more posts are added.

  137. I should admit that your post is really appealing.
    I have spent lots of my spare time reading your articles.
    Thank you for sharing!

  138. Many thanks for such a great blog. Where else could anyone get that type
    of info written in such a perfect way? I have a presentation that i’m presently writing on, and I
    have been on the look out for such great information. Glad
    to find your site.

  139. custom jerseys より:

    I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was great.

    I don’t know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you aren’t already
    😉 Cheers!

  140. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I think I would never understand.
    It seems too complex and extremely broad for me.
    I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!wholesale hockey jerseys
    free shipping

  141. I visited multiple web sites except the audio feature for audio songs
    current at this web site is genuinely excellent.

  142. 1 より:

    I just like the valuable information you provide on your articles.
    I’ll bookmark your weblog and take a look at
    again right here regularly. I’m moderately
    sure I will learn many new stuff right right here!

    Best of luck for the next! http://bit.ly/2ljS10J

  143. Howdy! I could have sworn I’ve visited this blog before but after going through many of the articles I realized it’s new to me.
    Nonetheless, I’m certainly happy I came across it and I’ll
    be book-marking it and checking back often!cheap nfl jerseys china

  144. I am only commenting to inform you of the amazing experience
    our girl experienced reading the blog. She noticed many pieces, which included
    how it is like to possess an amazing giving nature to get
    certain people really easily learn certain multifaceted things.
    You certainly exceeded visitors’ desires. I appreciate
    you for rendering the important, healthy,
    educational along with easy tips regarding the topic.

  145. Hey there, You have done a fantastic job. I’ll definitely digg it and for my part suggest to my friends.
    I’m confident they will be benefiting from this excellent website.

  146. As soon as I found this website I went on reddit to
    share it to others.

  147. 1 より:

    Somebody necessarily lend a hand to make seriously posts I would
    state. This is the very first time I frequented your web page and so far?
    I amazed with the research you made to make this particular submit amazing.
    Wonderful task! http://bit.ly/2nzFlmH

  148. Hello, just wanted to mention, I loved this article.

    It was inspiring. Keep on posting!cheap ncaa jerseys from China

  149. Lincoln より:

    I am really loving the theme/design of your website.
    Do you ever run into any internet browser compatibility problems?
    A handful of my blog audience have complained
    about my blog not operating correctly in Explorer
    but looks great in Opera. Do you have any ideas to help fix this
    problem?

  150. Please let me know if you’re looking for a article author for your blog.
    You have some really great posts and I think I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d absolutely love to write some material for your blog in exchange for a link back
    to mine. Please send me an e-mail if interested. Kudos!wholesale mlb jerseys

  151. Thanks for sharing your thoughts. I truly appreciate
    your efforts and I will be waiting for your next
    post thanks once again.

  152. Ahaa, its nice discussion about this post at this place at this webpage, I have read
    all that, so now me also commenting here.

  153. followersguru より:

    My brother suggested I might like this website.
    He was entirely right. This post actually made my day.
    You can not imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

  154. You have made some decent points there. I checked on the net to find out more about the issue and found most individuals will go along with your
    views on this website.

  155. We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
    Your site provided us with valuable information to work
    on. You’ve done a formidable job and our entire community will be grateful
    to you.

  156. w lubinie より:

    Quality articles or reviews is the secret to invite the visitors to pay
    a quick visit the website, that’s what this web page is providing.

  157. Josefa より:

    I blog frequently and I genuinely appreciate your information. The article has really peaked my interest.
    I’m going to bookmark your website and keep checking for new information about
    once per week. I opted in for your Feed too.

  158. There is definately a lot to know about this topic.
    I really like all the points you made.

  159. Alysa Amiet より:

    Right away I am going away to do my breakfast, later than having my breakfast coming oer agan too read more news.

  160. Usually I do not learn post on blogs, however I wish
    to say that this write-up very forced me to try and do it!
    Your writing taste has been amazed me. Thank you, very nice article.

comment

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です

関連記事

人生で大事なことは○○から学んだ「風間トオル」2017年1月15日

人生で大事なことは○○から学んだ「風間トオル」2017年1月15日 2017年1月15日(日)「所&林修で新番組!人生で大事なことは○○から学んだ 2時間スペシャル」より Sponsered Link …

遺伝子操作がもたらす恐るべき未来 やりすぎ都市伝説 2016冬

遺伝子操作がもたらす恐るべき未来 やりすぎ都市伝説 2016冬 4時間SP Sponsered Link 2016年12月23日放送、「やりすぎ都市伝説 2016冬 4時間SP」より 「遺伝子操作がも …

ジョブズが最期に遺した物 やりすぎ都市伝説 2016冬

スティーブ・ジョブズが最期に遺した物 やりすぎ都市伝説 2016冬 4時間SP Sponsered Link 2016年12月23日放送、「やりすぎ都市伝説 2016冬 4時間SP」より 「スティーブ …

2017年1月18日ホンマでっか!?TV 弁護士は見た!!泥沼不倫ランキング

2017年1月18日ホンマでっか!?TV 弁護士は見た!!泥沼不倫ランキング Sponsered Link 2017年1月18日(水)「ホンマでっか!?TV 」より これだけは私に言わせて!ホンマでっ …

クリスマスの小さな奇跡 やりすぎ都市伝説 2016冬

クリスマスに舞い降りた小さな奇跡 やりすぎ都市伝説 2016冬 4時間SP Sponsered Link 2016年12月23日放送、「やりすぎ都市伝説 2016冬 4時間SP」より 「クリスマスに舞 …

ご意見のある方はこちらへご連絡お願いします

ご意見のある方はこちらからご連絡お願いします↓
お気軽にメールをどうぞ!

無料お試しメール鑑定

無料お試しメール鑑定(四柱推命)
下記ホームページからお気軽にどうぞ!
ヒーリングサロン らっぴーはうす

最近の投稿: ONE BOY STORY

倒食なのにヤンキースのエースとなった田中将大選手は妻の里田まいさんのおかげ!?

ヤンキースのエースとなった田中将大選手について考えたいと思います。 楽天の伝説からヤンキースの伝説へ……。田中将大、世界一まであと少し!10…

「破局報道」の井上真央さんと松本潤さんの四柱推命は!?

10月17日から始まったフジテレビ系のドラマ「明日の約束」で主演の井上真央さん。 フジテレビ「明日の約束」主演:井上真央 あらすじ&キャスト…

山崎賢人さんと土屋太鳳さんの四柱推命での相性は!?

10月21日から全国公開される映画「斉木楠雄のΨ難」で主演を務める山崎賢人さん。 超能力を持つ高校生・斉木楠雄(山崎賢人)が、騒動を避けよう…

二度目の離婚をしていた いしだ壱成さんの四柱推命は!?

俳優のいしだ壱成さんが、2014年に再婚した11歳下の一般女性と8月に離婚していました。 父である石田純一さんと同じバツ2になっていました。…

不倫したら「離婚しないで両方つぶす」と明言している藤本美貴と、夫の庄司智春の四柱推命は!?

元モーニング娘。の藤本美貴さんが、もし夫の庄司智春さんが不倫したら「離婚しないで両方つぶす」と明言しているとのことです。 ミキティ、不倫され…

衆議院選挙、女の闘い「新潟4区」金子恵美さんと菊田真紀子さんの四柱推命は!?

10月22日に投開票の衆議院選挙。 激戦区の一つである「新潟4区」は、自民前職の金子恵美さんと民進前職で今回は無所属の菊田真紀子さんの女の闘…

父親から壮絶な“しつけ”を受けて育った和田アキ子さんの四柱推命は!?

和田アキ子さんと言えば、可愛がっている芸能人たちから数々の豪快エピソードを聞く”ゴッド姉ちゃん”ですが、父親から壮絶な「しつけという名の鉄拳…

朝ドラ「わろてんか」で朝から視聴者をメロメロにさせる高橋一生さんの四柱推命は!?

朝ドラ「わろてんか」で、輩の男たちに絡まれたてん(葵わかな)を助けた伊能栞役の高橋一生さんがかっこよすぎです。 高橋一生、“顔よし、家よし、…

覚せい剤取締法違反で逮捕された清水良太郎容疑者と、父・清水アキラ氏の四柱推命は!?

清水アキラ氏の三男でタレントの清水良太郎容疑者が、覚醒剤取締法違反(使用)の疑いで逮捕されました。 「良太郎は才能がある」清水アキラが謝罪会…

世界体操“アベックV”で元恋人だった白井健三さんと村上茉愛さんの四柱推命は!?

世界体操で個人総合銅メダル、ゆかと跳馬の種目別で金メダリストの白井健三さん。 そして、世界体操で日本人女子として63年ぶりの金メダル、しかも…